Počet pravidelných cestujících
938 tisíc osob
Počet těch, kteří využili vlak v uplynulých 6 měsících
3,07 mil. osob
Reklamu na nádražích nebo ve vlacích zaznamenalo alespoň jednou v uplynulém měsíci
2,148 mil. osob
Počet těch, kteří cestují vlakem alespoň 1x do měsíce
1,828 mil. osob
Reklamu na nádražích nebo ve vlacích zaznamenalo alespoň jednou v uplynulém týdnu
1,091 mil. osob
Denně oslovuje reklama na železnici
359 tisíc osob
ČÍST DÁLE
"Všímám si rámečků ve vlacích, často na nich najdu opravdu zajímavé informace!"
Janě je 36 let, je vdaná, má dvě děti. Vystudovala dějiny umění na filozofické fakultě, v současné době pracuje v galerii, což bylo její vysněné povolání. Do práce dojíždí vlakem. O kulturu se zajímá i ve svém volném čase, čte hodně a ráda, knihy i časopisy. Ráda chodí na výstavy a také se snaží si stále doplňovat vzdělání.
K Janiným zálibám patří příroda. Životní prostředí jí rozhodně není lhostejné, kvůli jeho ochraně je ochotná se uskromnit a jako dobrovolník se zapojit do akcí, které považuje za smyslupné. Má svoji stálou skupinu přátel, se kterou se ráda a pravidelně stýká.
Jaká je Jana?
Jana je racionální, do určité míry pozitivně konzervativní žena. I přes lehce nadprůměrný plat je ve finančních věcech opatrná, bojí se zadlužení, myslí na děti a chce být dobře pojištěná.
Jakých reklamních ploch si Jana všímá?
Jana se zajímá o dění okolo sebe, je otevřená k novým podnětům. K reklamě přistupuje bez předsudků. Důležitá je pro ni informační hodnota, dokáže ocenit i hezkou grafiku. Oslovují ji rámečky ve vlacích příměstské dopravy, které ji poskytují relativně komplexní a ucelené informace.
Jak Jana nakupuje?
Jana má sice ráda design, ale nejdůležitější je pro ni užitná hodnota nakupovaného zboží. Značka pro ni není tak důležitá. Všímá si nejrůznějších akcí a slev a ráda a často je využívá. Myslí si, že dokáže ocenit kvalitní zboží za dobrou cenu.
ČÍST DÁLE
"Na nádraží mě vždy zaujmou variapostery."
Zdeňkovi je 44 let. Je ženatý, má dvě děti a s manželkou by se třetímu nebránili. Nedávno si ale pořídili psa. Vystudoval strojařinu, ale z finančních důvodů už dvacet let pracuje u mezinárodní společnosti. Jeho pracovní pozice je ve středním managementu. Nejdůležitější je pro něj rodina. Zaměstnání bere především jako prostředek finančního zajištění dětí a ženy. Zdeněk má ale štěstí, práce ho totiž stále baví.
Svůj volný čas tráví s rodinou, údržbou domku a zahrady. O víkendech jezdívají za rodiči na chatu. Také se snaží věnovat sportu a péči o svoji kondici. Ve svém věku už cítí, že je to nutnost. Pravidelně dvakrát ročně se snaží hubnout, zatím se mu ale nepodařilo přestat ani kouřit.
Jaký je Zdeněk?
Zdeněk je konzervativní, organizovaný a velmi racionální člověk. Důležité jsou pro něj tradiční zvyklosti a hodnoty. Ve svých věcech má pořádek, a to samé vyžaduje i po ostatních.
Jaké typy reklamních ploch Zdeněk sleduje?
Zdeněk je rád dobře informován, snaží se být neustále v "obraze". Nad informacemi dost přemýšlí, a když ho věc zaujme, jde do hloubky. Hlavním zdrojem informací je pro něj televize. Na nádražích si cestou do a z práce všímá především Variaposterů, které z jeho pohledu nabízejí více informací než běžné reklamní plochy.
Jak Zdeněk nakupuje?
Zdeněk se rozhoduje racionálně, každý nákup si dobře rozváží. Oslovují ho známé značky, které jsou pro něj zárukou kvality a tradice. Pokud je s nějakým výrobkem nebo se značkou spokojen, rád se k nim vrací. K novinkám všeho druhu je opatrný, než je přijme, dobře si to rozmyslí.
ČÍST DÁLE
"Při cestě vlakem si vždy všimnu reklamy na vlacích."
Daniele je 60 let, je rozvedená, má dvě dospělé dcery. Pracuje v administrativě. Jejím velkým koníčkem je byt a chalupa – ráda se věnuje jejich zdokonalování a zařizování. Na chalupě ostatně tráví značnou část svých dovolených.
Dalším jejím hobby je cestování. I když jí finanční možnosti nedovolí cestovat až tak často a tak daleko, jak by si přála, jezdí alespoň na výlety po republice a do blízkého zahraničí. Na jednu týdenní zahraniční dovolenou si ale každý rok ušetří.
Jaká je Daniela?
Daniela je spíše uzavřenější, tu a tam se cítí dokonce osamělá. Je důvěřivá a hodně jí záleží na mínění lidí v okolí. Stará se o své zdraví, dává si na sebe pozor a i když není velký sportovec, chodí alespoň na dlouhé procházky do přírody.
Daniela ráda čte (především časopisy) poslouchá hudbu a dívá se na televizi. Občas si ráda zajde do divadla a na koncert. Říká, že si potrpí na dobré jídlo, chutná jí především tradiční česká kuchyně.
Jaké reklamní plochy Danielu oslovují?
Daniela vlakem cestuje poměrně často. Nejvíce ji oslovuje reklama na vlacích a na nádražích, naopak reklamy uvnitř vlaků si všimne jen když ji náhodou zaujme motiv. Nejčastěji to bývá reklama na nějaký nový muzikál nebo zajímavý koncert. Cestou ve vlaku si především čte.
ČÍST DÁLE
"Rozhodně si nejvíc všímám citylightů!"
Petrovi je 29 let, je svobodný a v současné době nezadaný. Před rokem si založil s kamarádem firmu zaměřenou na tvorbu webových stránek a docela se jim daří.
Petr vede aktivní život, hodně cestuje a jezdí na kole. Často chodí do kina, má rád filmy s mnoha digitálními triky. V létě si rád "střihne" pár festivalů, kde si poslechne muziku a potká se s kamarády. I když to na první pohle nevypadá, zajímá se nejen o životní prostředí, ale občas i o politiku.
Jaký je Petr?
Petr je cílevědomý, akční a společenský. S kamarády tráví spoustu času. Nerad se přizpůsobuje, je rád nezávislý a je pro něj důležité, aby ho ostatní brali takového jaký je. Je kreativní a zakládá si na tom. Rozhoduje se značně intuitivně. Většinu věcí dělá na poslední chvíli, ale díky svému nasazení a inteligenci to zvládá. Záleží mu tom jak vypadá. Rád se cítí jako ten kdo sleduje a udává trendy, dobře se obléká. Má rád výjimečnost a snaží se vyčnívat z davu.
Jaké reklamní plochy ho nejvíce oslovují?
Petr čerpá nejvíce informací z internetu a od kamarádů. Moc nečte, noviny vůbec a knihy jen zřídka. Reklamu má rád, sleduje ji a myslí si, že ji rozumí. Na nádražích ho oslovují především citylighty a pak cokoli netradičního. Dokáže ocenit moderní layout a kvalitní provedení.
Jak Petr nakupuje?
Petr si potrpí na značkové výrobky. Není mu jedno, kdo kterou značku nosí a nechá se ovlivnit těmi celebritami, které považuje za cool. Aktivně se zajímá o novinky, což souvisí s tím, že vždy chce být o krok před ostatními.